Archives

SPINSELS IN JE HOOFD

Wij wensen met de leerlingen van het vijfde jaar te werken rond geestelijke gezondheid en dit op een muzische manier.
Aandacht wordt besteed aan stress, depressie, burn-out, zelfmoordgedachten, faalangst, enz.. Wij beogen om met de leerlingen in dialoog te treden over dit thema in diverse lesonderdelen maar benaderen het ook via beeldtaal (film), dans- en dramalessen.

SPINSELS IN JE HOOFD – projectbeschrijving

Break a leg

Via dramatisch spel willen wij de creativiteit en de persoonsontwikkeling van onze leerlingen stimuleren en werken aan sociale en emotionele vaardigheden. Samen met Barbara Ericx (professionele dramadocente) werkten wij aan een lessenreeks waarbij alle facetten van theater aan bod komen.

Break-a-Leg-projectbeschijving

Kruip eens in een talent

Sinds begin dit schooljaar zijn we gestart met het project rond de 8 intelligenties .
Via de talentagenda die elk kind in het begin van het schooljaar gekregen heeft ,proberen we om de 5 weken een ander talent in de kijker te stellen.
In elke klas worden hierrond activiteiten georganiseerd zodat de kinderen er een beter inzicht in krijgen.
Kinderen moeten zo een beter zelfbeeld krijgen , de leerkrachten kunnen zo te weten komen via welke weg kinderen beter leerstof opnemen

De 8 intelligenties(talenten) zijn beeldknap, samenknap , rekenknap, taalknap, beweegknap, muziekknap ;natuurknap, zelfknap.

DYNAMOPROJECT KRUIP EENS IN EEN TALENT